برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تعمیر کدورت سنج ۲۱۰۰q برند Hach

نوشته شده در4 سال قبل
امتیاز دهید0

مقدمه

جدیدترین ابزار Hach، نتایج دقیق و قابل اعتماد فراهم می کند که به شما اعتماد قابل انتظار از اندازه گیری های کدورت سنج را می دهد. کدورت سنج قابل حمل ۲۱۰۰Q امکان کالیبراسیون و تایید هر اندازه گیری را می دهد. این دستگاه مطابق با استاندارد آمریکایی EPA ساخته شده است.

 

کدورت سنج چیست؟

کدورت به عنوان یک ویژگی نوری آب، یکی از سخت ترین پارامترها برای اندازه گیری است. بر اساس روش اندازه گیری، واحدهای مختلفی برای تعیین سطح کدورت و تعیین مقیاس ها تعریف شده اند. امروزه، سه روش مدرن برای اندازه گیری کدورت و دو روش نیز برای اندازه گیری تمام جامدات معلق وجود دارد.

این روش ها، محدوده ها و دقت اندازه گیری کدورت را گسترش داده اند. با این راه حل، هر روش مزیت ها و محدودیت های خود را دارد. کدورت به سبب وجود ذرات و مواد رنگی در آب به وجود می آید. این پارامتر می تواند با نسبت وضع آب یا به صورت مستقیم توسط ابزار کدورت سنجی Turbidity یا Turbidity sensor بدست می آید.

از سنسورهای کدورت سنج می تواند به کدورت سنج های قابل غوطه ور شدن (submersible) اشاره کرد. روش پاکی آب (Clarity) شامل یک دیسک یا لوله سچی (Secchi) است. آنها اغلب کم هزینه و سریع هستند و به اندازه ای که انسان دقیق است، دقیق هستند. کدورت سنج ها از نفلئومتری-Nephelometry (پراکندگی ۹۰ درجه) یا از تکنیک های Scatter-detection نوری برای اندازه گیری دقیق و سریع نمونه های آبی استفاده می کنند.

درباره کدورت سنج ۲۱۰۰Q Hach

اندازه گیری و نظارت بر کدورت برای انواع صنایع و برنامه های شهری ضروری می باشد . کدورت سنج قابل حمل شرکت [Hach [2100Q، سهولت استفاده بی نظیر و دقیق را فراهم می کند. با بیش از ۸۰ سال تجربه، Hach رهبر اندازه گیری کدورت است و به طور مداوم ابزار قابل اعتماد و با دوام برای مشتریان توسعه می دهد.

کدورت سنج قابل حمل ۲۱۰۰Q ایده آل برای استفاده در حوزه (Filed) و یا اطراف گیاه است. در طی فرایند اندازه گیری های متعدد از نقاط مختلف جمع آوری می کند و حمل آن آسان موجب است. با استفاده از رابط کاربری درونی، ۲۱۰۰Q که اندازه گیری ها و انجام کالیبراسیون آسان شود. ذخیره کردن و انتقال اطلاعات از کدورت سنج قابل حمل بسیار آسان است.

یک ماژول اختیاری USB+Power برای این دستگاه وجود دارد، که به شما اجازه می دهد تا داده هایتان را به طور مستقیم به کامپیوتر انتقال دهید.

مشخصات و ویژگی های دستگاه کدورت سنج Hach 2100Q

سهولت استفاده از صفحه نمایش جهت کالیبراسیون و تایید
صرفه جویی در زمان و بدست آوردن نتایج با رابط کاربری دوستانه که نیاز به دستور العمل پیچیده را حذف می کند تا کالیبراسیون روتین انجام شود. کالیبراسیون استاندارد RapidcalTM یک راه حل ساده برای اندازه گیری در سطوح کم ارائه می دهد، در حالی که به شما اطمینان می دهد که گزارش مورد نظر خود را بدست خواهید آورد.

انتقال داده ساده
انتقال داده از طریق ماژول اختیاری USB+Power راحت و قابل استفاده انعطاف است و به نرم افزار اضافه دیگری احتیاج ندارد. تمام اطلاعات می توان به فرمت XML در ماژول فرستاده شودو با اتصال USB از طریق کامپیوتر دانلود شود که در دسترس بودن و یکپارچگی را ارائه می دهد.

ورود اطلاعات مناسب
برای دسترسی آسان و پشتیبانی بالای ۵۰۰ اندازه گیری به صورت اتوماتیک در دستگاه ذخیره می شود. اطلاعات ذخیره شده شامل زمان و تاریخ، ID اپراتور، حالت فراخواندن، ID نمونه، واحدها، زمان کالیبراسیون، وضعیت کالیبراسیون، پیغام های خطا و نتیجه است.

سیستم نوری برای دقت حوزه
دو آشکارساز سیستم نوری، نمونه نوری را از طریق موازنه، نوسان نور و انحراف نور آنالیز می کنند تا عملکرد آزمایشگاهی را حت در شرایط دشوار در طیف وسیعی از نمونه ها به دست آورند.

ویژگی های کدورت سنج ۲۱۰۰Q کمپانی آمریکایی Hach

  • دارای منبع نور تنگستن
  • محدوده اندازه گیری کدورت: ۰ – ۱۰۰۰ NTU
  • اندازه سلول: ۱۵ ml
  • زمان تقریبی پاسخ به نتایج: کمتر از ۶ ثانیه
  • دقت اندازه گیری:   ۰٫۲ NTU/FNU
  • دارای قابلیت ثبت ۵۰۰ اندازه گیری شده

تکنولوژی و واحدهای مورد استفاده در کدورت سنج ها

سنسورهای کدورت سنجی نیز از تکنولوژی نوری (optical) استفاده می کنند. اما به جای استفاده از سلول های نمونه، می توانند مستقیما در منبع آبی قرار بگیرند. علاوه بر این، سنسورهای کدورت سنج می تواند برای اندازه گیری های مداوم یا مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال، هنگام استفاده از یک سنسور یا سنجش اکثر داده های کدورت قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.

حقایقی راجع به کدورت سنج و واحدهای آن

واحدهای کدورت سنج مانند  NTU و FNU هیچ هویت فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیکی ندارند. بنابراین تفاوت در نوع رسوب معلق(به عنوان مثال جلبک، خاک رس یا شن) و تفاوت در طراحی ابزار، خواندن کدورت را تغییر می دهد. این ابزارها تا زمانی که سازگاری آنها حفظ شود می توانند مناسب و دقیق باشند.

جامدات معلق و تاثیر آن بر کدورت

جامدات معلق [TSS: Total suspended solids] ذراتی هستند که علت اصلی کدورت محسوب می شوند. معمول ترین و دقیق ترین روش اندازه گیری جامدات معلق به وسیله وزن آنهاست. برای اندازه گیری TSS، یک نمونه آبی فیلتر شده، خشک می گردد و وزن آنها اندازه گیری می شود. این روش دقیق ترین روش اندازه گیری تمام جامدات معلق است با اینکه از سایر روش ها سخت تر و زمانبرتر است.

روش دوم یک روش توسعه داده شده توسط زمین شناسی ایالات متحده آمریکاست. این سازمان یک تکنیک برای محاسبه رسوبات معلق از طریق َAcounstic Doppler Meter Backscatther فراهم کرده است. این روش به دقت روش مقیاس وزن نیست. در این روش فرصت اندازه گیری رسوبات معلق به طور مداوم فراهم می­شود دقیقا مانند سنسور کدورت که اجازه اندازه گیری مداوم کدورت را می دهد. تمام جامدات معلق می توانند برای تخمین اندازه گیری های کدورت به کار رود.

استانداردها در سنجش کدورت

این استانداردها از صفر  تا ۱۰۰۰۰ NTU وجود دارد. NTU صفر برای آب آشامیدنی و سایز آب های پاک است.

۱۰-۱۰۰۰۰ NTU برای موارد زیر قابل استفاده است:

  • مواد غذایی و آشامیدنی
  • دارویی
  • پالایش شیمیایی
  • برق
  • فلزات و مواد معدنی
  • کشاورزی
  • فاضلاب

پیغام های خطای دستگاه کدورت سنج ۲۱۰۰Q Hach

خطا/پیغام

علت راه حل
Close lid and push  Read درب باز است یا تشخیص آن از کار افتاده است. اطمینان حاصل کنید که هنگام قرائت درب بسته است و دوباره Read را بزنید.
Low Battery! باتری ضعیف است. باتری ها را تعویض نمایید.

در صورت استفاده از باتری های قابل شارژ، ماژول USB/Power را وصل نمایید.

Overrange! کدورت بسیار بالاست؛ احتمالا به دلیل استفاده از کالیبراسیون با RapidCal این خطا رخ داده است. محدوده بالا (upper range) را کالیبره کنید.

نمونه را رقیق نمایید.

Underrange! میزان کدورت اندازه گیری شده از محدوده کالیبراسیون کمتر است. دوباره عمل کالیبراسیون را انجام دهید.
Please chack the lamp! سیگنال های ۹۰ و ۱۸۰ درجه دتکتور (Detector) پایین هستند. لامپ معیوب است لطفا آن را تعویض نمایید.

2100Q turbidity meter Hach – Catalog کاتالوگ دستگاه کدورت سنج ۲۱۰۰Q Hach

۲۱۰۰Q Hach user manual Turbidity meter دستور العمل کار با دستگاه ۲۱۰۰Q Hach

Errors of Hach 2100Q turbidity meter پیغام های خطای دستگاه



نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

تنظیمات

منو

Smartsupp

برای ذخیره موارد مورد علاقه ، یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود